پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه 94 برگزار خواهد شد و بر همین اساس چهره استان های کشور به سوی تبلیغات انتخاباتی رفته و عده ای نقش روشنگری را در این عرصه ایفا می کنند.
در این بین، ورزشکاران می توانند بسیاری از افراد جامعه را به مشارکت در انتخابات تشویق کنند چراکه برای گروه هایی از مردم، به عنوان الگو مطرح هستند. در همین راستا، استاد بزرگ شطرنج کشور که این روزها برای شرکت در مسابقه بین المللی شطرنج جام خزر در گیلان حضور دارد، روز پنجشنبه در خصوص انتخابات به ایرنا گفت: مردم در کنار خواسته های بجای خود، می بایست در تمامی عرصه های اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار باشند.
احسان قائم مقامی اظهار کرد: مردم باید بپذیرند درهر شرایطی تغییرات مثبت باید توسط خودمان صورت بگیرد.
وی با تاکید براینکه هیچ کسی به جز یک ایرانی به داد مردم ایران نخواهد رسید، توصیه کرد حتی افرادی که نگرانی های در مورد موضوعاتی دارند، در انتخابات امسال شرکت کنند.
قائم مقامی با بیان اینکه با تغییر شرایط ، وضعیت فعلی جامعه بهتر از پیش خواهد شد، تصریح کرد: شاید برخی مردم از وضعیت فعلی خودشان راضی نباشند اما نارضایتی نباید موجب عدم مشارکت آنان در انتخابات شود.
وی با اشاره به اینکه ترک صحنه هیچگاه کمکی به کشور نمی کند، یادآور شد: ایران کشور ثروتمندی است که مردم آن لایق بهترین ها هستند و همانگونه که در تمام زمینه ها در جهان خوش درخشیده ایم، با حضور در انتخابات و پای صندوق های رای، چشم جهانیان را خیره خواهیم کرد.
استاد شطرنج کشور با بیان اینکه دولتمردان نیز می بایست درصدد ایجاد شرایط مناسب و افزایش رفاه و معیشت مردم باشند، افزود: همه مردم را به حضور در صحنه انتخابات دعوت می کنم و امیدوارم که مجلس دهم به پیشرفت جامعه اسلامی و شکوفا شدن آن کمک کند.

*حضور در انتخابات وظیفه ملی
قهرمان اسبق کاراته آسیا و برنده نخستین مدال طلای کاراته ایران در بازی های آسیایی نیز در گفت وگو با ایرنا، حضور در انتخابات را یک وظیفه ملی می داند.
مازیار فریدخمامی اظهار کرد: ما ورزشکاران نیز پای صندوق ها هستیم و با سلیقه ای که ورزشکاران در سطح حرفه ای و پایه دارند، به نامزدهای مورد نظر خود رای می دهیم.
وی خاطرنشان کرد : ورزشکاران علاوه بر این که پای کار هستند، خود را در برخی شهرها نامزد نیز کرده اند.

*عدم مشارکت، خیانت به خودمان است
موسس و سرمربی اسبق تیم ملوان بندرانزلی نیز در گفت وگو با ایرنا، بر این باور است که نگاه مردم در انتخابات می بایست نگاه ملی باشد.
بهمن صالح نیا اظهار کرد: با توجه به فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب درخصوص مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی، وظیفه شرعی و ملی برعهده ما نهاده شده است.
وی تصریح کرد: به اعتقاد من رای ندادن و عدم حضور در انتخابات، خیانت به خودمان محسوب می شود.
صالح نیا ورزشکاران و هواداران رشته های مختلف ورزشی را به حضور متعهدانه در انتخابات دعوت و ابراز امیدواری کرد که در روز انتخابات ورزشکاران به همراه اعضای خانواده با تفکر، بینش وسیع و شناخت کامل از نامزدهای انتخاباتی پای صندوق رای آمده و رای دادن را فقط بخاطر رفع تکلیف ندانند.

*رای دادن وظیفه شرعی
قهرمان اسبق کاراته آسیا و مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز گفت: حضور ورزشکاران در انتخابات و آمدن پای صندوق های رای، یک وظیفه ملی و شرعی است.
مسعود رهنما با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات اظهار کرد:با توجه به شرایط حساس انتخابات دو مجلس و تاکیدات رهبر معظم انقلاب برحضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، جامعه ورزش گیلان نیزهمگام با سایر هموطنان در پای صندوق های رای حاضر می شود.
رهنما متذکر شد: ملت ما با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای، همچون گذشته خط بطلان بر نقشه های شوم دشمنان این نظام کشیده و ثابت می کنند در همه حال، پشت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب هستند.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، دارای 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، 194 نفر در گیلان برای کسب کرسی های نمایندگی خانه ملت رقابت می کنند.
در استان گیلان، یک میلیون و 861 هزار و 370 نفر واجد شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد، 78 هزار نفر رأی اولی اند.
همچنین در این دوره از انتخابات، دو هزار و 508 شعبه اخذ رأی تدارک دیده شده که این تعداد شعبه، به منظور جذب آرای بیش تر، سه درصد بیش تر از انتخابات مجلس نهم است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود./ایرنا/

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna